Najnowsze wpisy, strona 244


Windows 10: Jeden system, wiele konfiguracji...
Autor: laptopowbateria | Kategorie: Artykuł 
Tagi: windows 10   artykuł  
27 lipca 2016, 11:28

Domyślne konfiguracje nie zawsze są najlepsze dla każdego, dlatego warto dostosowywać system Windows 10 do swoich indywidualnych potrzeb. Różnimy się od siebie upodobaniami i rodzajem pracy, każdy na swój sposób korzysta z komputera - dlaczego to my mamy się do niego dostosowywać? Czasem wystarczy kilka drobnych zmian, by dostosować urządzenie do naszych wymagań.

Różne wersje systemu

Warto zacząć od tego, że Windows 10 możemy kupić w różnych wersjach. Najbardziej popularne są trzy z nich: Home, Pro i Enterprise. W najprostszym ujęciu możemy traktować te wersje jak różne stopnie zaawansowania w korzystaniu z komputera czy laptopa. Jeżeli urządzenie głównie służy nam do przeglądania internetu, pracy z pakietem biurowym, oglądania multimediów i innych podstawowych czynności, spokojnie możemy zdecydować się na wersję Home. Natomiast jeśli komputer to nasze narzędzie pracy i potrzebne są nam zaawansowane funkcje, takie jak choćby szyfrowanie danych, wsparcie rozszerzenia Hyper-V (wirtualna maszyna Microsoftu) czy też przyłączanie do domen, wtedy lepszym wyborem będzie wersja Pro. Wersja Enterprise zawiera dodatkowe opcje, które mają znaczenie w firmach, gdzie trzeba zarządzać wieloma maszynami z Windows 10, umożliwia również tworzenie przenośnych stacji roboczych za pomocą funkcji Windows To Go, co pozwala trzymać cały system na przenośnym dysku zewnętrznym - jest to bardzo wygodna forma pracy, jeśli często zmieniamy komputery.

Przyjrzyjmy się konfiguracjom, które cieszą się największą popularnością i odzwierciedlają sytuacje w prawdziwym życiu. I zobaczmy, jak za pomocą kilku ustawień możemy ułatwić sobie obsługę komputera i sprawić, że wiele czynności da się wykonywać bardziej ergonomicznie.

Komputer rodzinny 

Taka konfiguracja zainteresuje szczególnie osoby, które mają jeden główny komputer i pozwalają z niego korzystać rodzinie, w tym dzieciom. Dzięki kilku ustawieniom będziemy mogli nadzorować nasze pociechy i ochronimy je przed nieprzeznaczonymi dla niej treściami czy to w internecie, czy też na naszym urządzeniu i zabezpieczymy przed nimi dane. Wyobraźmy sobie, że mamy ważne dokumenty na dysku, a dziecko naciśnie kilka niewłaściwych przycisków i wszystko zostanie usunięte. Możemy mieć również zainstalowane różne gry, część z nich dla najmłodszych, a inne dla dorosłych graczy, zawierające dużo przemocy. Dzięki specjalnym opcjom można filtrować dostęp dziecka do odpowiednich dla niego tytułów. Wszystko dzięki funkcjom specjalnego konta Microsoft dla dziecka i dodaniu go do konta rodziny. Kontrola wydatków, czasu korzystania, śledzenie aktywności w internecie, filtrowanie domen, gier i wiele innych opcji - to wszystko jest wbudowane w Windows 10. Musimy tylko odpowiednio skonfigurować opcje.

Preferowana wersja systemu: Windows 10 Home

Konta dla dzieci korzystających z komputera to spore ułatwienie. Dzięki nim będziemy mogli bez obaw zostawić choć na chwilę pociechy przy komputerze bez obaw, że trafią do nieprzeznaczonych dla nich treści.

Zakładanie kont dorosłego i dziecka

1. Aby założyć konto rodzinne, musimy najpierw mieć lub założyć konto Microsoft, możemy też zmienić nasze konto lokalne na konto Microsoft. Wystarczy uruchomić Ustawienia i po kliknięciu naKonta wybrać opcję Zamiast tego zaloguj się za pomocą konta Microsoft.

Następnie logujemy się do konta lub zakładamy je od nowa.

2. Teraz musimy stworzyć odpowiednie konto dla dziecka. W tym celu klikamy na zakładkę Rodzina i inni użytkownicy, która znajduje się po lewej stronie.

Jeśli chcemy jak najlepszej ochrony i kontroli, musimy stworzyć również osobne konto Microsoft dla dziecka.

3. Konto tworzy się bardzo prosto, klikamy na Dodaj członka rodziny. Jeżeli chcemy stworzyć nowe konto, klikamy na Osoba, którą chcę dodać, nie ma adresu e-mail.

Następnie ponownie podajemy wszystkie dane. Znaczącą różnicą jest tutaj podanie daty urodzin dziecka. Wpływa to na różnego rodzaju filtry, które możemy później zastosować.

4. Po pomyślnym założeniu powinniśmy widzieć ekran rodziny z dodanym dzieckiem.

Teraz możemy rozpocząć konfigurację. Konfigurację przeprowadzamy online na stronie internetowej przygotowanej przez Microsoft. Dostęp do niej ma każdy dorosły dodany do rodziny. Aby się do niej zalogować, klikamy na Zarządzaj ustawieniami rodziny w trybie online. Możemy tutaj ustawić wiele opcji związanych z bezpieczeństwem dziecka przy korzystaniu z komputera. Po prawej stronie znajduje się menu, które pozwala nam na monitorowanie działań dziecka i ustawianie jego uprawnień.

Harmonogram korzystania z komputera

1. Ustalenie harmonogramu nie powinno stanowić problemu, wystarczy kliknąć na Godziny korzystania z urządzeń (A)

2. Zostaniemy przeniesieni do podstrony, na której możemy odpowiednio dostosować godziny korzystania z komputera przez dziecko. Oprócz dozwolonych godzin korzystania w ciągu każdego dnia tygodnia możemy również ustalić konkretne limity czasowe na dany dzień. Po upływie danego czasu komputer zostanie zablokowany.

Blokowanie dostępu do witryn dla dorosłych

1. Klikamy na Więcej (B) i na Przeglądanie internetu.

Następnie wystarczy przesunąć suwak i włączyć opcję blokowania nieodpowiednich witryn. Filtr działa bardzo dobrze, jeżeli chodzi o nagość, jednak nie blokuje na przykład stron zawierających informacje o hazardzie.

2. Jeśli chcemy, możemy również sami wpisać witryny do blokowania

lub takie, które mają być dostępne.

Wystarczy w odpowiedniej rubryce podać konkretne dane.

Komputer z wieloma monitorami do pracy 

Dopiero od systemu Windows 10 wprowadzono wbudowaną funkcję wirtualnych pulpitów. Ta opcja pozwala na znaczne usprawnienie naszego środowiska roboczego. Jednak nie dorównuje pracy na wielu monitorach jednocześnie. W zależności od możliwości technicznych naszego sprzętu możemy podłączyć wiele ekranów. Standardowo każda karta graficzna mająca dwa wyjścia poradzi sobie z wyświetlaniem obrazu na dwóch niezależnych ekranach. Jeśli chcemy podłączyć więcej niż dwa monitory, musimy sprawdzić możliwości techniczne karty graficznej. Warto pamiętać o różnych rozdzielczościach przy różnych standardach wyjść wideo. Jeśli połączymy jeden monitor typu HD przez HDMI, a drugi przez D-SUB, jakość wyświetlania będzie się różnić, ponieważ jedno połączenie jest cyfrowe, a drugie analogowe. Konfiguracja takich zestawień w systemie Windows nie jest bardzo skomplikowana, ale po dokonaniu kilku zmian znacznie przyjemniej się pracuje.

Preferowana wersja systemu: Windows 10 Pro

Praca na komputerze bez ciągłego przełączania się między wieloma oknami jest bardzo komfortowa. Możemy sprawdzać pocztę e-mail, tworzyć dokumenty lub analizować ceny walut na rynku, a na drugim ekranie przerabiać zdjęcia w programie graficznym.  

Możliwości jest wiele, ale sporo zależy od tego, jak skonfigurujemy system, aby za każdym razem wszystko było na swoim miejscu i działało jak należy. (W naszym przykładzie monitory zostały już poprawnie podłączone do komputera).

Ustawienia monitorów

1. Zacznijmy od poprawnego ustawienia obszaru roboczego, ponieważ domyślne ustawienie nie zapewnia największej wygody.

2. Klikamy prawym przyciskiem myszy na pulpit i wybieramy opcję Ustawienia ekranu. U góry okna widać wykryte monitory, symbol 12 oznacza, że jest uruchomiony tryb powielenia ekranu. Zmieniamy go na tryb Rozszerz te ekrany, po czym klikamy na przycisk Zastosuj.

3. Następnie musimy upewnić się, że rozdzielczości ekranów się zgadzają i są wystarczająco wysokie. Klikamy na Zaawansowane ustawienia wyświetlania.

W naszym przykładzie drugi ekran został wykryty z zalecaną rozdzielczością tylko 1360 x 768, podczas gdy może działać w rozdzielczości 1920 x 1080. Warto pamiętać, aby ustawić maksymalną natywną rozdzielczość LCD - jeżeli będzie za mała, obraz będzie słabej jakości. Jeśli korzystamy z dwóch różnych monitorów, możemy przeprowadzić kalibrację kolorów. Dzięki temu uzyskamy zbliżone odwzorowanie barw i nie będziemy musieli męczyć wzroku przez złą kalibrację. Możemy też na przykład jeden z monitorów lepiej dostosować do czytania, a drugi do przeglądania grafiki lub na obu wprowadzić takie same ustawienia. Opcje dotyczące tekstu i kolorów znajdują się w zaawansowanych ustawieniach na dole okna w kategorii Powiązane ustawienia.

Program do pracy z dwoma monitorami

Program Display Fusion Pro pozwala w znacznym stopniu ułatwić pracę z dwoma monitorami. Dzięki niemu możemy dla każdego ekranu ustawić inną tapetę (lub jedną tapetę specjalnie dostosowaną do dwóch monitorów), wygaszacz ekranu czy pasek zadań. Możemy też zaprogramować uruchamianie wybranych aplikacji tylko na wskazanym monitorze. Dodatkowo po instalacji specjalnego pas- ka z nakładkami na okna główne systemu możemy w wygodny sposób zarządzać oknami na wielu pulpitach bez konieczności przeciągania ich myszą. 

Niezależne paski zadań

1. Jeśli pracujemy na wielu ekranach, bardzo przydatne jest zarządzanie uruchomionymi programami i oknami z paska zadań danego monitora. Aby włączyć tę opcję, musimy po otworzeniu programu Display Fusion Pro kliknąć na zakładkę Pasek zadań.

2. Po prawej stronie zaznaczamy opcję Włącz pasek zadań na każdym monitorze. Klikamy na przycisk Zastosuj.

Użytkownik mobilny 

Wielu użytkowników ma jednocześnie komputer stacjonarny i laptop. Jeżeli na obydwu urządzeniach mamy zainstalowany system Windows 10, możemy odpowiednio skonfigurować nasze urządzenia, aby lepiej współdziałały. Bardzo dużo możliwości daje samo zarejestrowanie konta Microsoft i ustawienie go jako konto główne na obu urządzeniach. Dzięki temu już nie będziemy musieli osobno ustawiać kompozycji ekranu czy też innych podstawowych opcji. Dodatkowo wbudowany w system Windows program OneDrive pozwala na trzymanie danych w chmurze, dzięki czemu możemy zacząć pracę nad jakimś dokumentem na jednym urządzeniu i później skończyć na innym. Jeżeli często pracujemy w ten sposób, warto ustawić odpowiednie opcje i ułatwić sobie życie. 

Preferowana wersja systemu: Windows 10 Pro

Jeśli korzystamy z dwóch komputerów lub laptopa i komputera, docenimy możliwość logowania się przy użyciu konta Microsoft na różne urządzenia. Po ustawieniu synchronizacji będziemy współdzielili ustawienia wizualizacji. Warto też korzystać z OneDrive'a, który jest podłączony do konta Microsoft. Dzięki niemu możemy w parę chwil rozpocząć pracę na nowym komputerze z naszymi dokumentami czy zdjęciami.

Synchronizacja ustawień

1. Do działania tej funkcji wymagane jest konto Microsoft. Kiedy mamy już konto, sprawdźmy, czy synchronizacja jest włączona.

2. Uruchamiamy Ustawienia i klikamy na Konta, a następnie na Synchronizowanie ustawień. Tutaj ustawiamy główny przełącznik na pozycję Włączony.

Możemy wtedy zarządzać szczegółowymi opcjami synchronizacji i według naszego uznania zezwalać lub nie zezwalać na dany rodzaj synchronizacji.

3. Jeżeli jest to kolejna maszyna, na której uruchamiamy opcję synchronizacji, w celu odblokowania niektórych opcji wymagane będzie potwierdzenie naszej tożsamości. Musimy kliknąć na Weryfikuj. W nowym oknie potwierdzamy nasz adres e-mail, ten, na który zarejestrowane jest konto Microsoft. Na skrzynkę e-mail otrzymujemy specjalny kod bezpieczeństwa, który podajemy w polu.

Dzięki synchronizacji po dodaniu naszego konta Microsoft na innych komputerach i poprawnym zalogowaniu wybrane przez nas ustawienia powinny szybko się zsynchronizować.

Dostęp do plików z wielu urządzeń 

OneDrive to program i dysk internetowy, który zapewnia przestrzeń do magazynowania danych w chmurze. Do plików na OneDrivie mamy dostęp z dowolnego urządzenia z dostępem do internetu za pośrednictwem przeglądarki lub dedykowanego programu. Logowanie do tej usługi odbywa się za pomocą konta Microsoft. Jeżeli mamy Windows 10, to nie musimy instalować programu One­Drive - jest już wbudowany w system i zintegrowany z Eksploratorem plików. Standardowo One­Drive udostępnia za darmo 5 GB miejsca na dane. 

Synchronizacja wybranych folderów

1. Aby zmienić ustawienia programu, musimy otworzyć zasobnik na pasku zadań, następnie kliknąć prawym przyciskiem myszy na ikonę OneDrive i wybrać opcję Ustawienia.

2. W zakładce Konto klikamy na Wybierz foldery. Następnie zaznaczamy foldery z dysku OneDrive, które będą synchronizowane z tym konkretnym komputerem.

Zdalny dostęp do plików

1. Ciekawa jest możliwość zdalnego dostępu do danych z jednego komputera na innym urządzeniu. Wystarczy uruchomić ustawienia programu OneDrive i wybrać zakładkę Ustawienia, a następnie zaznaczyć opcję Zezwalaj na uzyskiwanie zdalnego dostępu do plików na tym komputerze.

2. Od teraz po zalogowaniu się do zasobów OneDrive online na innym urządzeniu i wprowadzeniu kodu zabezpieczeń, który otrzymamy na e-mail powiązany z kontem Microsoft, możemy uzyskać dostęp do zasobów zdalnego komputera.

Dzięki temu możemy na przykład pokazać rodzinie zdjęcia czy filmy, które mamy w domu. Aby edytować pliki, trzeba je pobrać - zdalna edycja i zapisywanie zmian na innym urządzeniu nie jest możliwe. Dlatego pliki, nad którymi chcemy pracować, korzystając z różnych urządzeń, lepiej od razu zapisywać w przestrzeni OneDrive'a.

Użytkownik ceniący prywatność

Domyślnie Windows 10, podczas gdy z niego korzystamy, wysyła na serwery Microsoftu wiele różnych informacji. Oprócz danych diagnostycznych wysyłane są również dane, które pomagają stworzyć nasz profil internetowy, dzięki czemu firmy mogą skuteczniej dopasowywać reklamy do naszych zainteresowań. Dużą rolę odgrywa tu konto Microsoft. Tymczasem wiele osób nie potrzebuje zaawansowanych funkcjonalności dostępnych dzięki niemu. Niektórym wręcz przeszkadza potrzeba wpisywania hasła podczas każdego logowania do systemu. Warto wiedzieć, jak stworzyć konto z odpowiednią konfiguracją, która pozwoli na anonimowe korzystanie z komputera z Windows 10 bez konieczności posiadania hasła.

Ciągłe hasła, wymagane na każdym kroku, potrzeba zakładania dodatkowych kont, podawanie wszędzie naszych danych osobowych - wszystko to zniechęca część użytkowników do systemu Windows. Możemy jednak skonfigurować go w taki sposób, aby logowanie przy starcie systemu odbywało się bez konieczności podawania hasła, a system nie wysyłał żadnych informacji o naszych poczynaniach.

Konto lokalne

1. Zwykłe standardowe konto znane z poprzednich wersji systemu Windows nosi nazwę lokalnego. Założenie go wymaga jednak przejścia przez gąszcz ustawień. Jeżeli przy pierwszym uruchomieniu systemu stworzyliśmy konto Microsoft, zawsze możemy dodać nowe, tylko lokalne.

2. Uruchamiamy Ustawienia i klikamy na Konta, następnie na Rodzina i inni użytkownicy.

3. Klikamy na opcję Dodaj kogoś innego do tego komputera.

W kolejnym oknie klikamy na Nie mam informacji logowania tej osoby.

4. Następnie wybieramy opcję Dodaj użytkownika bez konta Microsoft. Dopiero teraz możemy podać nazwę użytkownika. Jeżeli tylko my korzystamy z komputera i nie chcemy logować się za pomocą hasła, możemy zostawić pozostałe pola puste i kliknąć na Dalej.

Xbox i komputer

Ktoś z rodziny zajął już telewizor, a Xbox One leży niewykorzystywany? Pomoże nam Windows 10. Najnowsza funkcja w aplikacji Xbox, która jest domyślnie zintegrowana z systemem, pozwala na strumieniowanie gier z konsoli na PC czy laptopa. Wysyłany jest tylko obraz, więc nawet na starszych urządzeniach będziemy mogli grać w nowe tytuły. Dodatkowo Windows obsługuje pady, więc można wygodnie grać dzięki nowym funkcjom zawartym w aplikacji Xbox dla Windows. Aplikacja jest też pewnego rodzaju odpowiednikiem platformy Steam - pozwala śledzić osiągnięcia z gier i nagrywać rozgrywkę w celu późniejszej publikacji. 

Jak streamować

1. Na konsoli Xbox One upewniamy się, że mamy włączone dwie funkcje: Zezwól streamowanie gry na inne urządzenia i Włącz połączenie aplikacji SmartGlass z dowolnego urządzenia SmartGlass.

2. Na komputerze uruchamiamy aplikację Xbox i z panelu po lewej stronie wybieramy pozycjęPodłącz. Aplikacja Xbox wykona skanowanie sieci domowej w poszukiwaniu dostępnych konsoli Xbox One. Wybieramy nazwę konsoli, z którą chcemy nawiązać połączenie. Aby rozpocząć streamowanie, klikamy na Streamowanie po podłączeniu konsoli.

Jakość streamowania

1. Domyślnie jakość jest ustawiona na poziom średni. Jeżeli mamy dobre połączenie z konsolą, możemy zmienić ją na poziom bardzo wysoki - więcej detali i szczegółów oznacza jeszcze większą przyjemność z gry. W tym celu uruchamiamy aplikację Xbox i po lewej stronie klikamy na symbol ustawień. Następnie klikamy na symbol konsoli. Teraz wystarczy kliknąć na Poziom kodowania wideo i wybrać odpowiednią opcję.

2. Podczas rozgrywki standardowym skrótem do startu nagrywania jest Start+G.

Kompatybilny bateria do G3HTA003H G3HTA004H...
Autor: laptopowbateria | Kategorie: Baterie 
Tagi: baterie do notebooków microsoft  
26 lipca 2016, 11:42
Strona główna » Baterie do laptopów » Baterie do notebooków MICROSOFT » MICROSOFT G3HTA003H

MICROSOFT G3HTA003H bateria do laptopa 7270MAH=27.5wh 3.78V

MICROSOFT G3HTA003H bateria
Wszystkie nasze MICROSOFT SURFACE 3 1645 baterie są fabrycznie nowe dlatego nie posiada efektu pamieci, temu możemy zaproponować konkurencyjne ceny , wysoka jakosc! 1 lata gwarancji i 30-dniowa gwarancja zwrotu pieniedzy dla naszych Klientów .
Dedykowany do notebooków: MICROSOFT bateria do laptopa Pojemność: 7270MAH=27.5wh Napięcie: 3.78V Nie.: # MIC2403_Ta Typ: Bateria Li-Ion kolor : czarny

Dodatkowe oznaczenia baterii:

G3HTA003H G3HTA004H

Pasuje do modeli:

MICROSOFT SURFACE 3 1645

Jak sprawić, by MICROSOFT G3HTA003H bateria twojego laptopa była zdrowa i szczęśliwa?

1. Pierwszy proces ładowania powinien wyglądać tak. Włóż MICROSOFT G3HTA003H baterię do laptopa. Podłącz zasilacz do gniazda AC i ładuj do zgaśnięcia kontrolki ładowania, następnie odłącz ładowarkę i dopiero włącz komputer. Rozładuj go całkowicie aż do wyłączenia. Ten proces producent polecił zrobić 3 razy. Polecił również, że jeżeli chcemy usunąć G3HTA003H baterię z laptopa i korzystać z samego zasilacza to należny baterię wyjąc zaraz po jej całkowitym naładowaniu. A co najważniejsze określił żywotność baterii na 300 ładowań (całkowitych).
2. Czy wyjmować MICROSOFT G3HTA003H baterię kiedy laptopa używam na kablu? Można. Powinno to pomóc zachować baterię laptopa w dobrym stanie.
3. Baterie nie mogą się przegrzewać. Eksperci z MICROSOFT radzą, aby baterię wyjmować jeśli komputer ma pracować wpięty w stację dokującą lub z zewnętrznego zasilania ponad dwa tygodnie.
4. Kiedy i w jakich warunkach przechowywać?MICROSOFT twierdzi, że G3HTA003H baterię litowo-jonową warto wyjąć kiedy naładowana jest mniej więcej do połowy - nie więcej - i odłożyć ją w suche miejsce o temperaturze pokojowej. żeby z baterii wycisnąć nie należy jej wciskać do lodówki ani kłaść na słońcu
5. Ważnym elementem układanki jest MICROSOFT zasilacz. W bolesnym uproszczeniu - dobry, cechujący się minimalnymi lub wręcz żadnymi wahnięciami napięcia nie wpływa negatywnie na baterię.
Windows 10 nie jest bezpieczny - ostrzega...
Autor: laptopowbateria | Kategorie: Artykuł 
Tagi: artykuł   microsoft   windows 10  
26 lipca 2016, 11:40

O Windows 10 powiedziano i napisano już naprawdę wiele. Także w kwestiach związanych z bezpieczeństwem. Zdaniem niektórych system ma tu sporo za uszami, czemu wtóruje teraz także CNIL.

Być może skrót ten nie mówi Wam wiele, a zatem tytułem wstępu wypada go rozwinąć. CNIL to skrót od Chair of the National Data Protection Commission - francuskiej Narodowej Komisji Ochrony Informacji i Wolności. Organizacja ta wzięła pod lupę Windows 10 i, najdelikatniej to określając, nie wystawiła mu szczególnie wysokich not.

Najpoważniejszym zarzutem, jaki wystosowany został w stronę rozwiązania firmy Microsoft jest zbieranie bardzo dużej ilości danych. Co gorsza, CNIL akcentuje, że są one wysyłane poza Unię Europejską. Jednocześnie zasugerowano braki w zabezpieczeniach i możliwościach blokowania reklam, a także brak funkcji blokowania plików cookie.

Microsoft nie zostawia wystosowanych zarzutów bez echa. Jak stwierdził David Heiner, jeden z wiceprezesów firmy, podjęta zostanie współpraca z CNIL. W ciągu trzech miesięcy wątpliwości CNIL mają zostać rozwiane.